12 Μαΐ 2014

Γεμιστά - Γεμιστές Ντομάτες και Πιπεριές με Κιμά και Ρύζι

Τα Γεμιστά είναι από τα αγαπημένα μας φαγητά!
Το χειμώνα γεμίζω τις κόκκινες πιπεριές Φλωρίνης {από τον κήπο του μπαμπά} και το καλοκαίρι φτιάχνω τις πράσινες αυτές καμπανούλες με τις νόστιμες ευωδιαστές ντομάτες {πάλι από τον κήπο του μπαμπά. Ευχαριστώ μπαμπά μου!!}.
Το καλοκαίρι βέβαια ή έστω η καλοκαιρία αργεί να έρθει, εδώ στα βόρεια τουλάχιστον.
Χρειαζόμουν όμως μια μικρή υπενθύμιση, έστω οσφριτική, πως δεν μπορεί..θα μας καταδεχτεί επιτέλους και θα έρθει να θρονιαστεί για τα καλά το 'Μακρύ, Καυτό Καλοκαίρι' {μετά θα αρχίσω να γκρινιάζω για το πόσο ανυπόφορα ζεστό είναι αυτό το καλοκαίρι για το οποίο τώρα παρακαλάω, είμαι σίγουρη!!}.
Απολαύσαμε λοιπόν το φαγάκι αυτό κλείνοντας πονηρά το μάτι στις μεγάλες, ζεστές μέρες ελπίζοντας να είναι πολύ κοντά!

    
             Υλικά
  • 6 μέτριες ώριμες ντομάτες
  • 15 μέτριες λεπτόφλουδες πιπεριές καμπάνες
  • 1/3 κούπας ελαιόλαδο
  • 1 μεγάλο ξερό κρεμμύδι
  • 600 γρ. ανάμεικτο κιμά
  • 21κ.σ. ρύζι Σερραϊκό Καρολίνα
  • 1κ.γ. πελτέ γεμάτη
  • 1/2 κούπα ζεστό νερό
  • μαϊντανό
  • αλάτι
  • πιπέρι

  • επιπλέον ζεστό νερό για το ταψί
  • ελαιόλαδο
  • 2 με 3κ.σ. μαργαρίνη ή φυτίνη {προαιρετικά}
  
            Εκτέλεση

                προετοιμασία ντοματιών και πιπεριών
  1. Ξεπλένω καλά και αραδιάζω στο ταψί μου τις ντομάτες και τις πιπεριές να δω πάνω κάτω πόσες χρειάζονται. Το δικό μου ταψί χωράει 15 με 17 πιπεριές και 5 με 6 ντομάτες, αναλόγως το μέγεθος.
  2. Αφαιρώ το κοτσάνι από τις πιπεριές και χαράσσω περιμετρικά λίγο πιο κάτω από αυτό για να ανοίξω το 'καπάκι'. Δεν κόβω τελείως, μου αρέσει το 'καπάκι' να παραμένει ενωμένο με την πιπεριά. Το ίδιο κάνω και με την ντομάτα. Το εσωτερικό της ντομάτας το αφαιρώ με τη βοήθεια από ένα κουταλάκι και το συγκεντρώνω σε ένα μπολάκι γιατί θα το χρησιμοποιήσω στη γέμιση.
  3. Τις πιπεριές τις ξεπλένω από τα σπόρια, τις ντομάτες όχι. Αλατίζω ελαφρά το εσωτερικό τους.
               προετοιμασία κιμά
  1. Σε μεγάλο και βαθύ τηγάνι προσθέτω το λάδι και τσιγαρίζω το ψιλοκομμένο κρεμμύδι για 1'-2' σε δυνατή φωτιά {στο 9 στη δική μου κουζίνα}. 
  2. Προσθέτω τον κιμά και τον πατάω με την ξύλινη κουτάλα μου να θρυμματιστεί. Χαμηλώνω τη φωτιά στο 7. Ανακατεύω περιστασιακά. Θέλω να εξατμιστούν τα όποια υγρά έχει βγάλει ο κιμάς και να τον τσιγαρίσω και αυτόν στο λαδάκι για 3' με 4'.  
  3. Εντωμεταξύ, μετράω με κουτάλι της σούπας τόσες κουταλιές ρύζι όσες και τα ζαρζαβατικά που θα γεμίσω, στην προκειμένη περίπτωση 21 κ.σ. και τις προσθέτω σε τρυπητό. Καθαρίζω το ρύζι και το ξεπλένω.
  4. Σβήνω το μάτι της κουζίνας και ανάβω τον φούρνο στην προθέρμανση στους 200c.
  5. Τη σάρκα της ντομάτας που αφαίρεσα την περνάω από το μούλτι και την προσθέτω στον κιμά.
  6. Την 1κ.γ. πελτέ την διαλύω στην 1/2 κούπα νερό και την προσθέτω κι αυτήν στον κιμά.
  7. Προσθέτω και το ρύζι, ανακατεύω καλά και τέλος βάζω τον μαϊντανό και αλατοπιπερώνω. Θέλω το τελικό μείγμα μου να έχει λίγο ζουμάκι, μην είναι στεγνός ο κιμάς.
  8. Ανακατεύω καλά και απομακρύνω το τηγάνι μου από τη φωτιά.
               το γέμισμα και φούρνισμα
  1. Γεμίζω την κάθε ντομάτα και πιπεριά κατά τα 2/3. Κάθε φορά όμως που θα πάρω μια κουταλιά ανακατεύω τον κιμά για να παίρνω και από το ζουμάκι που έχει το μείγμα μου.
  2. Ραντίζω με λίγο λαδάκι τα αραδιασμένα μου γεμιστά και προσθέτω προσεκτικά και από την ακρούλα του ταψιού 1 κούπα καυτό νερό {αφήνουν και τα ζαρβαβατικά μας τα υγρά τους}. 
  3. Αλατοπιπερώνουμε και βάζουμε από 'δω και από 'κει 2 με 3 κουταλίτσες μαργαρίνη {πάνω φωτογραφία και είναι προαιρετικό-εμένα μου αρέσει}.
  4. Και είναι έτοιμα για φούρνισμα.
  5. Ψήνω στους 200c πάνω κάτω αντίσταση για περίπου 1 1/2 ώρα {ο χρόνος ψησίματος εξαρτάται περισσότερο από το πάχος της πιπεριάς για αυτό διαλέγω λεπτόφλουδες πιπεριές, ασχέτως αν τώρα δεν βρήκα και χρειάστηκα περισσότερο χρόνο για ψήσιμο}. Στα μέσα περίπου της ώρας ψησίματος αναποδογυρίζω τις πιπεριές και αν διαπιστώσω πως είναι σχεδόν έτοιμα και υπάρχει αρκετό ζουμί, γυρίζω τον φούρνο στον αέρα.



        Καλή μας Όρεξη

9 σχόλια:

  1. Η καλύτερη εποχή για γεμιστά Στέλλα! Και μου αρέσουν τόσο..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Λαχταριστό πιάτο για τους απανταχού καλοφαγάδες, εμού συμπεριλαμβαμνομένης...:)
    Στέλλα μου, το tip να γυρίζεις τις πιπεριές δεν το έχω εφαρμόσει. Σίγουρα θα δοκιμαστεί στα επόμενα γεμιστά μου.

    Φιλιά σας!
    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. απο τα αγαπημενα φαγητα.ακομη δεν τα εκανα γιατι περιμενω να γινουν οι κολοκυθοανθοι απο το κηπο μου.απαιτηση βλεπεις της οικογενειας.δοκιμασετε τους και περιμενω εντυπωσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν έχω γεμίσει κολοκυθοανθούς
      αν και έχω φάει και μου αρέσουν πολύ, Λίτσα!!
      Όπως μου αρέσουν και τηγανιτοί..μούρλια!!

      Διαγραφή
  4. Απίθανα τα γεμιστά σου Στέλλα μου! Από τα φαγάκια που αγαπάμε περισσότερο και κυρίως το καλοκαίρι, έχουν την τιμητική τους!
    Καλή Κυριακή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Την Κυριακή έφτιαξα τα γεμιστά σου κι έγιναν υπέροχα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σας ευχαριστώ για το σχόλιο!