23 Μαρ 2015

Cheesecake-Τσίζκεικ, Το Κλασικό

Για κάμποσα χρόνια και πριν μάθω ακόμα να μαγειρεύω υπήρξα φανατική συλλέκτρια και συνδρομήτρια περιοδικών και βιβλίων μαγειρικής {ναι, εγώ}. Μου άρεσε να χαζεύω τα όμορφα μαγειρεμένα πιάτα και να φαντασιώνομαι εμένα κάποια μέρα, να μαγειρεύω και να ικανοποιώ με τις μαγειρικές μου ικανότητες την οικογένειά μου {υπήρξα ανέκαθεν ρομαντική!!}!
Βέβαια λίγο ήξερα πως από την εκτέλεση μέχρι το λαχταριστό αποτέλεσμα ενός πιάτου μεσολαβεί ο.. Όλυμπος! Ήμουν όμως αποφασισμένη να μάθω {κάποια μέρα!} να φτιάχνω αυτές τις λιχουδιές και ας αρνιόμουν πεισματικά να πιάσω στα χέρια μου έστω και μια κουτάλα!
Τα βιβλία λοιπόν και τα περιοδικά αυτά αμπαλαρίστηκαν όμορφα και τακτικά από τα καλά μου πεθερικά και τοποθετήθηκαν στην αποθήκη τους..και ξεχάστηκαν..
Σε κάποια επίσκεψή μας στη γενέτηρά μας, τη Φλώρινα, και ενόσω ο Χρήστος έψαχνε κάποια δικά του βιβλία, βλέπω μπροστά μου ένα κιβώτιο γραμμένο πάνω του 'μαγειρική Στέλλα' {τα καλά μου πεθερικά που έλεγα!}. 

Δεν μπόρεσα να αντισταθώ! Κουβάλησα κάμποσα μαζί μου και αυτή η συνταγή είναι μέσα από εκείνα τα περιοδικά, έτος 1994!!
Οι φαντασιώσεις μας κάποιες φορές αποκτούν και γεύση και χρώμα και νοστιμάδα...


          Υλικά {για ταρτιέρα ή ταψάκι 24 cm}
  • 1 συσκευασία μπισκότα digestive 
  • 120 γρ. μαργαρίνη
  • 300 γρ. τυρί κρέμα, κρύο {philadelphia, οικονομική συσκευασία}
  • 1+1/2 κούπα κρέμα γάλακτος, κρύα
  • 1/2 κούπα άχνη ζάχαρη
  • 1 βαζάκι μαρμελάδα  {φραγκοστάφυλο}

         Εκτέλεση
  1. Τρίβουμε τα μπισκότα να γίνουν σκόνη. Αυτό το κάνουμε είτε με τα χέρια είτε με το μπλεντεράκι. Τα βάζουμε σε βαθύ μπολ. 
  2. Λιώνουμε τη μαργαρίνη {στο μικροκυμάτων σε γυάλινο δοχείο σκεπασμένο με μεμβράνη} και περιχύνουμε τα θρυμματισμένα μπισκότα {προτιμούμε μαργαρίνη αντί για βούτυρο γιατί το βούτυρο σκληραίνει αρκετά, αφού διατηρούμε το τσίζκεικ στο ψυγείο, με αποτέλεσμα να γίνεται δύσκολο στο κόψιμο αναφορικά με τη βάση}. Ανακατεύουμε πολύ καλά, θέλουμε όλα τα μπισκότα να καλυφθούν από την υγρή μαργαρίνη.
  3. Παίρνουμε την ταρτιέρα μας ή το σκεύος που θα στήσουμε το cheesecake και το βουτυρώνουμε. Απλώνουμε τα μπισκότα σε όλη τη βάση και πατάμε ελαφρά για να φτιάξουμε μια ομοιόμορφη και ομοιογενή βάση μπισκότων πλέον. Βάζουμε στο ψυγείο.
  4. Στο δοχείο του μίξερ χτυπάμε το κρύο  τυρί κρέμα για 1'-2' ή μέχρι να γίνει λείο. Προσθέτουμε την κρύα κρέμα και την άχνη και τα χτυπάμε όλα μαζί για 3'-4'. Θέλουμε η κρέμα μας να γίνει σφιχτή και σταθερή σαν σαντιγύ.
  5. Βγάζουμε τη βάση από το ψυγείο και απλώνουμε την κρέμα πάνω στη βάση μπισκότων. 
  6. Τέλος, ανακατεύουμε τη μαρμελάδα {εδώ χρησιμοποίησα φραγκοστάφυλο αλλά γίνεται εξίσου υπέροχο και με κεράσι ή βατόμουρο} και καλύπτουμε με αυτήν την κρέμα.
  7. Βάζουμε στο ψυγείο για 3 με 4 ώρες και περιμένουμε υπομονετικά μέχρι να σφίξει  και σταθεροποιηθεί το γλυκό μας.


                   Καλή μας όρεξη!

                  Η συνταγή βασίζεται σε αντίστοιχη του περιοδικού Πρακτική-ΔΙΑΣΗΜΕΣ ΣΥΝΤΑΓΕΣ 

16 σχόλια:

  1. Από τα πιο αγαπημένα γλυκά για μένα Στέλλα μου.
    Έχεις κάνει εξαιρετική δουλειά και πολύ ωραίες φωτογραφίες!

    Ελπίζω να μην υπήρξαν "δυσκολίες" στην κατανάλωσή του :-))

    Καλημέρες και καλή εβδομάδα να έχετε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καμία δυσκολία από μέρους μου, Πηνελόπη μου!
      Μου αρέσουν πολύ οι γλυκόξινες γεύσεις..οι υπόλοιποι απλά κοίταξαν και απέρριψαν!
      Δε βαριέσαι, έμεινε περισσότερο για μένα {και τους γοφούς μου χιχιχι}!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα Στέλλα!!!Φοβερό τό γλυκάκι σου!!
    Καί η φωτογραφική σου παρουσίαση τέλεια!!!
    Λατρεύω τήν μαρμελάδα φραγκοστάφυλου!!
    Τού ταιριάζει πολύ!!Καλή εβδομάδα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Dimi μου, σε ευχαριστώ πολύ!!
      Και εγώ τρελαίνομαι για αυτή τη μαρμελάδα..την τρώω και με το κουτάλι σαν γλυκάκι!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  3. ...σ΄ αυτές τις περιπτώσεις φωνάζεις εμένα τον Γαργαντούα και μοιραζόμαστε τα γλυκόξινα βάρη.

    Υπέροχο!

    Φιλιά σας πολλά!
    Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αχ δείχνει τόσο λαχταριστό αυτό το cheesecake!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Είμαστε από τους λάτρεις των cheesecakes, γι΄αυτό και τα φτιάχνω συχνά! Πολύ βολικό και δροσερό γλυκό που αρέσει συνήθως στους περισσότερους! Με την συνταγή αυτή μου θύμισες τα χρόνια που αγόραζα και εγώ την Πρακτική. Ίσως κάπου να έχω καταχωνιασμένο αυτό το τεύχος, σε κάποιο ντουλάπι καθώς έχω κρατήσει πολλά τεύχη φυλαγμένα. Το έφτιαξες λαχταριστό το cheesecake!!
    Καλή σου ημέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ειρήνη, το εξώφυλλο του συγκεκριμένου τεύχους είναι λευκό..
      Είναι ένα βολικό γλυκό όπως λες και εύκολο, χωρίς πολλά-πολλά!

      Διαγραφή
  6. αγαπημένο !!! υπεροχες και η φωτο και το γλυκο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Χαίρομαι που σε βρήκα ,οι συνταγές σου είναι υπέροχες και οι φωτογραφίες σου εξαιρετικές !!!καλή συνέχεια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. πολυαγαπημενη συνταγή....παρομοίως έχω μαζέψει συνταγές και περιοδικά που γνωρίζω οτι αποκλείεται να προλάβω να τις κάνω όλες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αναστασία, άρχισα να φτιάχνω κάποιες αλλά μπορώ να πω πως έχω απογοητευτεί λίγο γιατί πολλές φορές το αποτέλεσμα απέχει πολύ από αυτό που δείχνει η φωτογραφία!
      Επιμένω όμως κάνοντας αρκετές τροποποιήσεις..

      Διαγραφή

Σας ευχαριστώ για το σχόλιο!