15 Σεπ 2015

Χοιρινό Κότσι στη Γάστρα με Κριθαράκι Γιουβέτσι


Είχαν έρθει κάποια στιγμή τον Αύγουστο οι γονείς μου στο σπίτι και με ρωτάει η μαμά μου.. 'Το τσουβαλάκι με το αλάτι τι το θες , παιδί μου;.. Ξέρεις, είναι αυτό το κάτι που μου έμεινε από τα capital controls.. Τι εννοείς;.. Ε, να είχα τρομοκρατηθεί λίγο εκείνο το διάστημα, η αλήθεια είναι, και έκανα μια μόνο σοβαρή επένδυση, αγόρασα αλάτι χοντρό, μη με ρωτάς γιατί, ήταν αφθόρμητο..'
Και έτσι πλέον έχω 5 κιλά χοντρό αλάτι.
Θέλει προσοχή με το χοντρό αλάτι..λίγο, σε πάει πολύ δρόμο..


          Υλικά {αντιστοιχεί 1 χοιρινό κότσι ανά άτομο}
  • 4 χοιρινά κότσια
  • αλάτι χοντρό {και ψιλό μια χαρά κάνει}
  • πιπέρι
  • κόκκινο πιπέρι
  • σκόνη μουστάρδας
  • 2 σκελίδες σκόρδο {προαιρετικό}
  • λάδι 
  • λίγο νερό

         για το κριθαράκι {αναλογία 1 προς 3}
  • 1 κούπα κριθαράκι χοντρό
  • 3 κούπες υγρό {χρησιμοποίησα ότι υγρό είχε ο πάτος της γάστρας και το υπόλοιπο το συμπλήρωσα με νερό}
  • 2 μικρές ώριμες ντομάτες, ψιλοκομμένες
  • 1 κ.σ. φυτίνη
  • αλάτι
  • πιπέρι
     
          Εκτέλεση
  1. Κότσια: Προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 200c. Ξεπλένουμε τα κότσια και τα βάζουμε στη γάστρα. Τα 'τρίβουμε' με το αλάτι, το κόκκινο πιπέρι, τη σκόνη μουστάρδας και κάνουμε μικρές τρύπες στο δέρμα {μη φοβάσαι, δεν πονάει πλέον} με το μαχαίρι και μπήγουμε κομματάκια σκόρδου εδώ κι εκεί. Ραντίζουμε πάνω τους λάδι και 'μαλάζουμε' με τα χέρια μας. Βάζουμε το νερό προσεκτικά στον πάτο {μην 'ξεπλύνουμε' τα κότσια} και φουρνίζουμε με σκεπασμένο το καπάκι της γάστρας για περίπου 2 ώρες. Αν θέλουμε να ξεροψήσουμε λίγο την επιφάνεια, αφαιρούμε το καπάκι και βάζουμε στο γκριλ για λίγο. Τα κότσια μπορούν κάλλιστα να φαγωθούν και μόνα τους με συνοδεία πατατούλες τηγανιτές, ρυζάκι ή μια σαλάτα.
  2. Κριθαράκι: Βάζουμε το ταψί μας πάνω σε αναμμένο μάτι της κουζίνας-μέτρια φωτιά. Προσθέτουμε τη φυτίνη, την αφήνουμε να λιώσει και βάζουμε το κριθαράκι. Ανακατεύουμε για να λαδωθεί και τσιγαριστεί ελαφρώς το κριθαράκι.
  3. Προσθέτουμε τη ντομάτα και ανακατεύουμε.
  4. Σειρά έχει ο ζωμός {μου διέφυγε να φωτογραφίσω}. Ανακατεύουμε και αφήνουμε να πάρει μια βράση, αλατοπιπερώνουμε και φουρνίζουμε. {φοράμε γάντια κουζίνας, μην ξεχαστούμε..το ταψί καίει, δεν θα ήθελα να έχω τύψεις για τυχόν εγκαύματα!}. Ψήνουμε για 15' με 20' ή μέχρι να σωθούν τα υγρά..εμένα μου αρέσει να έχει λίγο ζουμάκι το φαγητό αυτό, οπότε το βγάζω λίγο πριν 'πιει' το κριθαράκι τα υγρά του. Στα μισά περίπου του χρόνου ψησίματος προσθέτουμε τα κότσια. 
  5. Σκεπάζουμε {με πετσέτα κανονικά} με λαδόκολλα και αφήνουμε λίγο να ξεθυμάνει. Σερβίρουμε..
               
          Καλή μας Όρεξη!
Υ.Γ. Ο άσχετος πρόλογος οφείλεται στο ότι έχω μόνο και χρησιμοποιώ μόνο χοντρό αλάτι {π.χ. μαμάαα, τα αβγά μου έχουν τσόφλια..δεν είναι τσόφλια, το χοντρό αλατάκι είναι, φάτα αγοράκι μου!}. 

8 σχόλια:

  1. Έπρεπε να μου που στείλεις μήνυμα για το πότε είχατε τούτο το φαγάκι, για να "καταφθάσουμε" κι' εμείς Στέλλα μας :-))

    Ωραίος μεζές το κότσι, ειδικά αν έχεις γύρω σου αντροπαρέα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με αυτό θα σας υποδεχτώ την επόμενη φορά, Πηνελόπη μου!
      Και για γυναικοπαρέα είναι λουκουμάκι το κότσι, το τρώμε με τα λεπτεπίλεπτα χεράκια μας, χιχιχι!!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  2. Πω πω τι έπαθα πρωί πρωί! Σλουρπ! Τέλειο Στέλλα μου, πολύ λαχταριστό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Φανταστικό Στέλλα.
    Το τέλειο φαγητό.

    Λίγο παραπάνω αλάτι χρειάζεται...; )

    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χωρίς αλάτι πως θα πορευτούμε, Μάριόν μου;!{'διανθίζοντας' το γνωστό άσμα}
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  4. Το κότσι το έχω συνδυάσει με πιο χειμερινά τοπία, αλλά πάντα είναι ένα νοστιμάτατο πιάτο, και η συνταγή σου φαίνεται πολύ καλή! Όσο για τα capital controls, μάλλον εγώ θα ποστάρω για χρόνια μακαρόνια....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αφότου ανακάλυψα το κότσι, το τρώμε παντός καιρού!
      Κυρίως επειδή είναι εύκολο και μπορεί να συνοδευτεί με οτιδήποτε!
      Όσο για τα μακαρόνια είναι μια καλή επένδυση, δεν μπορώ να πω..
      να περιμένουμε συνταγές σε όλες τις εκδοχές;;

      Διαγραφή

Σας ευχαριστώ για το σχόλιο!