13 Φεβ 2012

Σοκολατίνα

          Λόγω της αυριανής ημέρας- "Αγίου Βαλεντίνου" γαρ- είπα και εγώ να σας προσφέρω αυτήν την νόστιμη Σοκολατίνα σε σχήμα καρδιάς βεβαίως. Οποία πρωτοτυπία θα μου πείτε. Ο τόπος βρίθει από καρδιές, καρδούλες, καρδουλίτσες παντός γεύσης. Τι να γίνει, ακολουθώ το ρεύμα και ας μη με εκφράζει. Δεν το ήξερα να περιμένω του Βαλεντίνου για να εκφράσω την αγάπη μου  στον άνθρωπο που διάλεξα βιτρίνα στη ζωή μου. Anyways, το γλυκό είναι γευστικότατο. Give It a try. 

                Υλικά
  • 30 γρ. κουβερτούρα
  • 1/2 κούπα ζεστό νερό
  • 1 κούπα ζάχαρη
  • 3/4 της κούπας + 1 κ.σ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις
  • 1/2 κούπα κακάο
  • 1/2 κ.γ. σόδα
  • 1/4 κ.γ. μπέικιν
  • 1/4 κ.γ. αλάτι
  • 2 βανίλιες
  • 1 μεγάλο αβγό σε θερμοκρασία δωματίου
  • 1/4 της κούπας σπορέλαιο
  • 1/2 κούπα γιαούρτι
            Εκτέλεση
  1.  Προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 180c. Λαδώνουμε με σπορέλαιο και βάζουμε λαδόκολλα στον πάτο των 22 cm φόρμας μας. Λαδώνουμε και τη λαδόκολλα.  
  2. Προετοιμάζουμε τα υλικά μας. Λιώνουμε σε ένα μικρό μπολ την κουβερτούρα, που έχουμε κόψει σε μικρά κομματάκια, στο ζεστό νερό. Σε άλλο μπολ αναμειγνύουμε τη ζάχαρη, το αλεύρι, το κακάο, τη σόδα, το μπέικιν, το αλάτι και τις βανίλιες. Σε ένα τρίτο μπολ {πολλά μπολ, ε;} χτυπάμε με το μίξερ το αβγό για 2' με 3΄περίπου. Προσθέτουμε το σπορέλαιο αργά και με σταθερή ροή. Ρίχνουμε το γιαούρτι {αγελαδινό και όσων λιπαρών έχουμε}, ανακατεύουμε. Τέλος, προσθέτουμε το μείγμα της ζάχαρης εναλλάξ με το σοκολατένιο νερό, σε τρεις δόσεις. Δεν ανακατεύουμε πολύ, ίσα να ενσωματωθούν τα υλικά.
  3. Χύνουμε το υλικό στην έτοιμη φόρμα μας, χτυπάμε την φόρμα απαλά, σηκώνοντάς τη και αφήνοντας 2-3 φορές στον πάγκο για να φύγουν τυχόν φουσκάλες αέρα από το μείγμα και τοποθετούμε περιμετρικά, στο εξωτερικό μέρος της φόρμας, βρεγμένη λωρίδα χοντρής πετσέτας. Δεν σας έχει συμβεί, όταν κάνετε κάποιο γλυκό σε στρογγυλή φόρμα και όχι σε bundt, να σχηματίζεται ένας λοφίσκος στη μέση; Ένα μυστικό λιοπόν, για να έχουμε τέλεια πεπλατισμένη επιφάνεια είναι αυτό. Επενδύουμε την εξωτερική επιφάνεια με λωρίδα βρεγμένης πετσέτας. Ίσως κάποιες το ξέρατε, ίσως όχι. Στο εξωτερικό χρησιμοποιούν τα λεγόμενα "bake even strips" αλλά διαβάζοντας έμαθα πως υπάρχουν και ανέξοδοι τρόποι, όπως αυτός που περιέγραψα, τον οποίο χρησιμοποιώ πάντα. Μακρηγόρησα. Να με συμπαθάτε, δεν ήθελα να σας κουράσω. Τουναντίον.
  4. Ψήνουμε για 30΄με 35΄. Τοποθετούμε σε σχάρα για να μην "παπαριάσει" η κάτω επιφάνεια και αφήνουμε περίπου 15' πριν ξεφορμάρουμε. Μπορούμε να γλασάρουμε με μια γκανάς, να αχνίσουμε με ζάχαρη άχνη ή να το αφήσουμε όπως έχει. 
                  Καλή μας όρεξη.

24 σχόλια:

  1. Πρεπει να ειναι καταπληκτικη! Λατρευω οτιδηποτε εχει τοση πολυ σοκολατα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτό το tip με την βρεγμένη λωρίδα πετσέτας, κάπου το είχα διαβάσει πριν πολύ καιρό, αλλά δεν το έχω κάνει ποτέ μου. Πολύ σ' ευχαριστώ που το "έφερες στην επιφάνεια" αγαπητή Στέλλα.
    Όσο για τη σοκολατίνα...δεν έχω λόγια καθώς είναι και μεσημέρι με πολύ στεναχώρια :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σου προσφέρω λοιπόν Penelope ένα μεγάλο κομμάτι από τη Σοκολατίνα να σε γλυκάνω.

      Διαγραφή
  3. Ακούμε και Σιδηρόπουλο βλέπω! μπράβο! συμφωνώ μαζί σου, ούτε εμένα με εκφράζει η συγκεκριμένη γιορτή αλλα θα κάνω το κατιτίς μου για να πάρουν μια ιδέα όσοι ενδιαφέρονται για καρδούλες και τα τοιαύτα! Τέλος πάντων, τη σοκολατίνα τη λατρεύω και θα τη δοκιμάσω σίγουρα! σε φιλώωωωωω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακούμε τα πάντα στο σπίτι μας, Pela μου. Όσο για την Σοκολατίνα, αξίζει τη δοκιμή. Φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
  4. Πρέπει αν είναι πολύ νόστιμη, η σοκολατίνα μου θυμίζει τα παιδικά μου χρόνια.. Καλή εβδομάδα Στέλλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ωραία τούρτα!
    Παντός καιρού, είτε για γιορτή, είτε για καθημερινή, που την κάνουμε και τη θέλουμε γιορτινή, με τη φροντίδα, την τρυφερότητα και την ομορφιά μιας τούρτας σοκολατίνας!
    * Οι μικρές αποτυπωμένες καρδιές επάνω στην επιφάνειά της είναι πολύ όμορφες.
    * Το σχέδιο με το κομμάτι που λείπει και έχει μείνει το αποτύπωμά του πολύ εμπνευσμένο! Δεν πιστεύω να είναι...παρέμβαση του Ζήση! Αν ναι, δώσε του τα συγχαρητήριά μου. :):):)
    * Το κόλπο με τη βρεγμένη πετσέτα, που δεν ήξερα, πολύ πρακτική διαδικασία.

    Φιλιά σας.
    Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ήταν τόσο απελπισμένα να φάνε το σοκολατένιο γλυκό που αναγκάστηκα να το κόψω πριν βγάλω καμιά φωτογραφία της προκοπής. Οπότε προέκυψε και το σχέδιο. Περιττό να πω πως ο Ζήσης έφαγε μόνο 2-3 μπουκιές, "ήταν πολύ νόστιμο μαμά αλλά δεν νομίζω να ξαναφάω". Η καλή μου η Ειρήνη όμως το ευχαριστήθηκε, αν την άφηνα θα το έτρωγε όλο.
      Καλό βράδυ, καλή μου Ζ. for Ζαμπία.

      Διαγραφή
  6. Στέλλα κόλαση... ή μάλλον σοκόλαση!!!Τέλεια!Οι καρδιές αποτύπωμα μου αρέσαν πολύ!Καλό βράδυ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Τέλεια η σοκολατένια σου καρδιά Στέλλα μου!!!Το "κόλπο της βρεγμένης πετσέτας" δεν το ήξερα και σ'ευχαριστώ που το μοιράστηκες μαζί μας!!Happy Valentine's Day,πολλά φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαρά μου να μοιράζομαι χρήσιμα tips με άτομα που ενδιαφέρονται και που τα tips αυτά μας κάνουν τη ζωή ευκολότερη και ομορφότερη.
      Happy Valentine's Day to you, too.

      Διαγραφή
  8. Δεν το ήξερα αυτό με την πετσέτα..ωραίο tip-ακι..

    Το γλυκό φαίνεται κολασμένο. Πολύ ωραίο.
    Happy Valentines (αν και πέρασε, αλλά δεν πειράζει αν αγαπάμε γιορτάζουμε κάθε μέρα.

    Φιλια΄

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Έχεις δίκιο, αν αγαπάμε κάθε μέρα είναι γιορτή (^_^). Φιλιά πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καλησπέρα,φαίνεται πολυ ωραία η συνταγή.έχω μια απορία,δεν κατάλαβα καλά όσον αφορά την πετσετα.ποση ώρα την αφηνουμε?Ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα lookingforhope.
      Η βρεγμένη πετσέτα θα μείνει τυλιγμένη γύρω από την φόρμα μας καθόλη τη διάρκεια ψησίματος του γλυκού. Μη σε φοβίσει, δεν θα πάρει φωτιά.

      Διαγραφή
  11. Καλησπερα Στελλα! Ηθελα να σε ρωτησω αν μπορω να καλυψω αυτη τη τουρτα με ζαχαοπαστα. Θα είναι η πρωτη φορα που θα κανω εγχειρημα ζαχαοπαστας και μου αρεσε η ιδεα αυτης της σοκολατινας με γκαναζ και απο πανω ζαχαροπαστα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Μερούλα!
      Φυσικά και μπορείς να καλύψεις τη Σοκολατίνα με ζαχαρόπαστα!
      Καλή επιτυχία σου εύχομαι!

      Διαγραφή
  12. Καλησπέρα Στέλλα μου αρεσε πολυ η συνταγη σου και θα ήθελα να την κάνω και εγω σαν βάση για τουρτα που θα την καλυψω με ζαχαροπάστα (πρωτη μου προσπάθεια για τα γενέθλια του μικρου μου αντρούλη)..εχω ταψακι 26cm την δοσολογια κατα πόσο πρεπει να την αυξησω??ευχαριστω για τον χρονο σου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Βασιλική!
      Νομίζω πως αν κάνεις άλλη μισή δόση θα είναι καλά. Να προσέξεις να γεμίσεις το ταψί σου λίιιγο πάνω από το μισό. Αν σου περισσέψει μείγμα μπορείς να φτιάξεις cupcakes.
      Καλή επιτυχία!!

      Διαγραφή
  13. Πολύ ωραία συνταγή και θέλω να την φτιάξω σε τούρτα με επικάλυψη από ζαχαρόπαστα. Αλλά εγώ υπολογίζω με γραμμάρια, θα μπορούσες να μου πεις οι κούπες που αναφέρεις πόσα γραμμάρια περίπου αντιστοιχούν π.χ. για την μισή κούπα κακάο κ.ο.κ;; Σ'ευχαριστώ :) :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σας ευχαριστώ για το σχόλιο!