15 Μαρ 2012

Κέικ με Τρούφα Σοκολάτας

Μεγαλώνοντας, η επαφή μου με τα κουζινικά δρώμενα ήταν από ελάχιστη ως ανύπαρκτη. Θυμάμαι όμως, πως όποτε θέλαμε να φάμε αυτό το κεκάκι με τα σκουλικάκια { το λέγαμε έτσι, χαριτολογώντας με την αδερφή μου} η μαμά συμφωνούσε, με την προϋπόθεση να χτυπήσει η Στέλλα {εγώ, σαν μεγαλύτερη} τη ζάχαρη με το βιτάμ.
Έπρεπε να τα χτυπήσω για 10' για να γίνει το μείγμα αφράτο, έλεγε. Λίγο υπερβολικό, αλλά εγώ εκτελούσα το χρέος μου στο έπακρο. Και κάπου εκεί αποχωρούσα και συνέχιζε η μαμά την περάτωση το γλυκού.
Η μαμά ήταν κάπως ..δεσποτική να το πω, ..αυταρχική να το πω {έχει μαλακώσει τώρα}. Πάντως στην κουζίνα της έπρεπε τα πάντα να γίνουν her way. Ίσως επειδή δεν δεχόμουν εύκολα το 'ζυγό' της να μην έμαθα να μαγειρεύω μαζί της, αλλά μαζί της.. από μακριά. Σ' αγαπάω..

            Υλικά
  • 500 γρ. αλεύρι που φουσκώνει μόνο του
  • 100 γρ. τρούφα σοκολάτας
  • 2 βανίλιες
  • 1 βιτάμ πλάκα
  • 2 1/2 κούπες ζάχαρη
  • 5 αβγά
  •  1 κεσεδάκι γιαούρτι αγελάδας
  • 1/4 της κούπας γάλα
          Εκτέλεση
  1. Θέλουμε τα υλικά μας σε θερμοκρασία δωματίου, οπότε οτιδήποτε από το ψυγείο το βγάζουμε 30' πριν. Βουτυρώνουμε καλά τη φόρμα του κέικ {αυτό με την τρύπα στη μέση}, προθερμαίνουμε το φούρνο στους 180c, ανακατεύουμε την τρούφα με το αλεύρι {το μυστικό για να μη 'κάθεται' η τρούφα στη βάση αλλά να είναι διάσπαρτη όπως στη φωτογραφία} και τις βανίλιες, βάζουμε το βιτάμ με τη ζάχαρη σε ένα μεγάλο μπολ και αρχίζουμε το χτύπημα. Όχι για 10΄αλλά 4΄-5΄ θα χρειαστούν.
  2. Προσθέτουμε ένα ένα τα αβγά και χτυπάμε καλά μετά από κάθε προσθήκη.
  3. Βάζουμε το γιαούρτι και ανακατεύουμε.
  4. Σειρά έχει το αλεύρι, το οποίο το προσθέτουμε κουταλιά κουταλιά χτυπώντας σε μικρή ταχύτητα. Δεν παραχτυπάμε, απλά θέλουμε να ενσωματωθεί το αλεύρι. 
  5. Αν δούμε πως το μείγμα μας είναι πολύ σφιχτό τότε προσθέτουμε τμηματικά και το γάλα μέχρι να γίνει λίγο πιο ρευστό το μείγμα. Χύνουμε το υλικό στο ταψί μας και 'κόβουμε' επιφανειακά το μείγμα με ένα μαχαίρι, χαράσσοντας έναν κύκλο στο μέσο αλα Βέφα {κολπάκι της, για να μη φουσκώνει και σπάει η επιφάνεια κατά το ψήσιμο}. 
  6. Ψήνουμε για 55΄με 60΄. Βγάζουμε και αφήνουμε στη σχάρα για 15΄πριν ξεφορμάρουμε. Τα γλυκά τύπου κέικ αποφεύγουμε να τα σκεπάζουμε αφού τα βγάλουμε από το φούρνο.
  7. Τοποθετούμε στην πιατέλα μας και αφήνουμε να κρυώσει πριν σερβίρουμε. 
  8. Είναι ένα γλυκό που διατηρείται εκτός ψυγείου για αρκετές μέρες χωρίς να χάνει τη φρεσκάδα του.
              Καλή μας όρεξη

27 σχόλια:

  1. Καλημέρα Στέλλα!!! Ακριβώς η ίδια κατάσταση επικρατούσε και στο σπίτι μας! Εγώ να πρέπει να χτυπήσω καλά-καλά τη ζάχαρη με το βούτυρο και μετά να αποχωρήσω και να αφήσω στη μάνα τα ηνία!
    Υπέρ-αγαπημένο κέικ που έχει στιγματίσει την παιδική, εφηβική, μη σου πω και την ενήλικη ζωή μου!
    Φιλιά πολλά, να έχεις μια πολύ όμορφη μέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σου θύμισα παιδικά 'τραύματα', ε;
      Αγαπημένο και δικό μας κεκάκι Ερμιόνη μου.
      Φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
  2. Κεκάκι με αναμνήσεις λοιπόν, που ίσως αυτές το κάνουν ιδιαίτερα νόστιμο!!
    Ηταν και δικό μας αγαπημένο κεκάκι θυμάμαι!
    Φιλιά, καλή σου μέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όταν συνδυάζεις κάποιες στιγμές της ζωής σου με κάποιο γλυκό ή φαγητό, νομίζω πως αυτομάτως αυτό αποκτά ιδιαίτερη αξία.
      Φιλιά.

      Διαγραφή
  3. Στέλλα μου σαν παιδιά και μεις με την μικρότερη αδερφή μου κάναμε τα ίδια!Πολύ ωραίες αναμνήσεις!!!Το κεκάκι αυτό ήταν επίσης απο τα αγαπημένα μας!!!Φιλιά πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πω, πω!! Φουσκωτό - φουσκωτό το κέικ σου!
    Φαίνεται η νοστιμιά και οι αναμνήσεις των παιδικών σου χρόνων!!
    Ευτυχώς που τώρα πια υπάρχουν τα μίξερ και κάνουν αυτά για εμάς τη δουλειά!!

    Φιλιά και καλησπέρα Στέλλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι παραπλανητική η φωτογραφία, Χρυσαυγή.
      Πλάκα κάνω.
      Είναι όντως φουσωτό το κέικ.
      Φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
  5. Εχει φουσκώσει απίστευτα το κεκάκι σου Στέλλα.Αφράτο-αφράτο.

    Ωραίες αυτες οι αναμνήσεις που συνδυάζονται με μαγειρική.

    Τα φιλιά μου :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Οι μαμάδες έχουν τον δικό τους τρόπο να "μεταδίδουν" γνώσεις σύμφωνα πάντα με τον χαρακτήρα και τις δυνάμεις που διαθέτουν!
    Σκέψου πως είσαι εσύ σήμερα Στέλλα μου και πως περνάς τις δικές σου γνώσεις στα παιδιά σου.

    Το κεκάκι παραδοσιακή αξία, με τον τρόπο αυτό. Εμείς την τρούφα την "κλέβαμε" πριν προλάβει να συναντηθεί με την ζύμη :-) γι΄ αυτό και μας την έκρυβε :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητή μου Πηνελόπη έχεις δίκιο σ' αυτό.
      Και η μαμά {μαζί με το μπαμπά} υπήρξε και υπάρχει ένας γερός κορμός που στήριξε και στηρίζει δυνατά παρακλάδια.
      Ελπίζω να μπορούν να πούν το ίδιο και τα παιδιά μου για μένα όταν θα φτάσουν στη δική μου ηλικία.
      Φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
  7. Καλώς σε βρήκα!Λατρεμένο γλύκισμα το κέικ με τρούφα!Σίγουρα θα είναι πεντανόστιμο και το οτι συνδέεται με αναμνήσεις το κανει πολύ ξεχωριστό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλησπέρα Στέλλα.
    Το όμορφο κέικ σου με έκανε να επιθυμήσω έστω μια μικρή φετούλα, για το απόγευμά μου...Τόσο αφράτο!

    Αυτές οι αναμνήσεις είναι τελικά η σύνδεσή μας με τα αρώματα της κουζίνας της μαμάς και της δικής μας.

    Φιλιά σας και να περνάτε όμορφα!
    Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακριβώς Ζαμπία μου.
      Οι μυρωδιές συνδέονται με αναμνήσεις συνήθως γλυκές.
      Αυτό θέλω και για τα παιδιά μου.
      Να έχουν θύμησες από μια μυρωδάτη κουζίνα.
      Φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
  9. Φαινεται πεντανοστιμο... δεν νομιζω οτι θα χρειαστει να μπει καν στο ψυγειο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αγαπητή μου Beauty Follower όχι μόνο ψυγείο δεν χρειάστηκε να μπεί αλλά είναι ζήτημα αν επέζησε κανένα κομματάκι για το κολατσιό της μεθεπόμενης μέρας.
    Φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πως μου ξέφυγε το κεκάκι σου Στέλλα μου! Ειναι τέλειο, με τρελαίνει η εμφάνιση που ειναι έτσι μέσα!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Γι 'αυτό ειδικά το κέικ και για άλλα που ακόμα δε δοκίμασα μα φαίνονται υπέροχα, έχω ένα βραβείο για σενα. Έλα να το πάρεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ Κατερινάκι από καρδιάς.
      Δέχομαι αυτό το βραβείο με μεγάλη χαρά.
      Φιλιά.

      Διαγραφή
  13. Χίλια μπράβο Κ.Στέλλα!
    σας παρακαλώ να μου δώσετε αναλογίες για να φτιάξω κέικ σε τετράγωνο ταψί 35*38 εσωτερικά. Το κέικ το χρειάζομαι για τούρτα του γιου μου με επικάλυψη ζαχαροπλάστες,
    Ευχάριστο πολύ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα σε συμβούλευα να κάνεις μια δόση τη φορά ούτως ώστε να μην χρειαστεί να κόβεις το κέικ.
      Έτσι θα μπορέσεις να κάνεις όσες στρώσεις θέλεις από το κέικ και να υπολογίσεις πιο εύκολα και το ύψος του ορόφου.
      Ελπίζω να βοήθησα
      Καλή επιτυχία!

      Διαγραφή

Σας ευχαριστώ για το σχόλιο!