13 Σεπ 2013

Σάλτσα Μελιτζάνας

Είπα να δείξω της μαμάς μου ότι φτιάχνω κι εγώ σάλτσες!!! Η καλή μου, κάθε χρόνο μας φτιάχνει την κλασική σάλτσα ντομάτας-με ντομάτες από τον μπαξέ του μπαμπά- και κάθε χρόνο της υπόσχομαι πως θα είμαι δίπλα της να τη βοηθήσω! Μαμά μου, ειλικρινά του χρόνου..
Τη μελιτζάνα τη λατρεύω. Μέχρι και πίτσα με μελιτζάνα φτιάχνω {και την τρώω μόνη μου}. Αυτή η σάλτσα είναι υπέροχη για μένα. Και δεν είναι τόσο έντονη η γεύση της μελιτζάνας για να μου την απαρνηθούν τα καμάρια μου.
Ειρήνη:  Μια φορά επιτέλους, να μας φτιάξεις μια κανονική σάλτσα... !!

        Υλικά
  • 2 μέτριες μελιτζάνες {500 γρ.}
  • 2 κιλά ώριμες ντομάτες
  • 3 σκελίδες σκόρδο
  • 1 μέτριο κρεμμύδι
  • 2/3 της κούπας ελαιόλαδο
  • 1 1/2 κ.σ. αλάτι
  • 1/4 κ.γ. ζάχαρη
  • 1/4 κ.γ. ρίγανη
  • πιπέρι  
  •  λάδι για το τηγάνισμα της μελιτζάνας
        Εκτέλεση
  1. Πλένουμε και κόβουμε τις μελιτζάνες σε χοντρά κομμάτια. Τις τηγανίζουμε μέχρι να χρυσίσουν ελαφρά. Δεν πειράζει αν 'κρατάνε' λίγο στο δόντι, θα βράσουν μαζί με τις ντομάτες. Τοποθετούμε σε πιάτο με απορροφητικό χαρτί. Δεν αλατίζουμε.
  2. Πλένουμε τις ντομάτες και τις περνάμε από τον ρεντέ ή το μούλτι. 
  3. Βάζουμε σε βαθιά κατσαρόλα και προσθέτουμε όλα τα υπόλοιπα υλικά.
  4. Βράζουμε αρχικά σε έντονη φωτιά για 10' χωρίς καπάκι. Έπειτα χαμηλώνουμε στο 4 {διαβάθμιση μέχρι το 9}, σκεπάζουμε και σιγοβράζουμε για περίπου 3 τέταρτα της ώρας. Ανακατεύουμε περιστασιακά.
  5. Είναι έτοιμη η σάλτσα όταν αρχίσουν χοντρές φουσκάλες να σχηματίζονται στη επιφάνεια. 
  6. Αποσύρουμε από τη φωτιά και με το μούλτι χειρός πολτοποιούμε τη σάλτσα μέσα στην κατσαρόλα. Εναλλακτικά, τη διαδικασία αυτή την κάνουμε και με το κανονικό μούλτι.
  7. Αν θεωρούμε πως η σάλτσα μας είναι λίγο νερουλή, ξαναβάζουμε την κατσαρόλα στο μάτι χωρίς το καπάκι και σε δυνατή φωτιά αφήνουμε να εξατμιστεί το επιπλέον υγρό. Χρειάζεται προσοχή όμως μη κολλήσει.
  8. Αποθηκεύουμε σε βαζάκια ή σε σακούλες στην κατάψυξη. 
             Καλή μας όρεξη 

16 σχόλια:

  1. Φαινεται πολυ νοστιμη.
    Πιτσα με μελιτζανα μμμμμ τι ωραια ιδεα!

    Καλημερες!

    http://beautyfollower.blogspot.gr/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και είναι πολύ, Όμορφη!
      Αν σου αρέσει η μελιτζάνα να τη φτιάξεις!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  2. Καταπληκτική ιδέα της σάλτσας με μελιτζάνες!!!! Κυρίως για όσους δεν τις τρώνε … μπορούμε έτσι να τους ξεγελάσουμε!!!!!
    Καλό απόγευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακριβώς Silena!
      Αν και αυτά τα μικρά μου, πώς γίνεται και καταλαβαίνουν οτιδήποτε διαφορετικό κάνω;;!!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  3. Η σάλτσα σου πρέπει να είναι καταπληκτική! Λατρεύω τις μελιτζάνες σε όλες τις μόρφές τους!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τότε Notoula σου εγγυώμαι πως και αυτή τη σάλτσα θα την χρησιμοποιήσεις παντού!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  4. Να με καλέσεις εμένα Στελλίτσα μου να την φάμε παρέα και τη πίτσα με σάλτσα μελιτζάνες και ότι άλλο καλό θέλεις :-)))

    Όσο για τα παιδάκια μας, κάτι θα βρουν άλλο να φάνε...

    Φιλιά πολλά και καλή σχολική χρονιά και στους δυό τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μια καρέκλα θα υπάρχει πάντα στο τραπέζι μας για σένα και τη 'συμμορία' σου Πηνελόπη μου!

      Καλή αρχή και σε σας!!
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  5. Ήδη τη σκέφτομαι απλωμένη πάνω σε ψωμάκι και μου τρέχουν τα σάλια! Εξαιρετική! Μπράβο, Στέλλα μου!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. και εγώ ανήκω στους λάτρεις της μελιτζάνες, οπότε με ενθουσίασε η συνταγούλα σου! Σκέφτομαι να τη βάλω στα ζυμαρικά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έφτιαξα κανελόνια, πατάτες γιαχνί και σουτζουκάκια μ'αυτή τη σάλτσα.
      Και φυσικά τη βάλαμε στα μακαρόνια!
      Παντού είναι υπέροχη :)

      Διαγραφή
  7. Τελεια ιδεα!!!! Θα την ακολουθησω κατα γραμμα!!!! Ευχαριστω πολυ πολυ πολυ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σας ευχαριστώ για το σχόλιο!