14 Οκτ 2013

2ος Χρόνος + Παντεσπάνι για Τούρτα με Ζαχαρόπαστα

Δεύτερος χρόνος για τα Κουζινομπερδέματά μου!
Έφτιαξα αυτήν την τουρτίτσα για να τρατάρω όοοολους εσάς από ένα κομματάκι και να σας ευχαριστήσω για την τιμή που μου κάνετε και με επισκέπτεστε αυτά τα δυο χρόνια, φτιάχνετε τις συνταγές μου, γράφετε ή μου λέτε οι ίδιοι τα σχόλιά σας, άλλοτε θετικά άλλοτε όχι τόσο {μου αρέσουν οι παρατηρήσεις..διορθώνομαι χωρίς ίχνος ειρωνείας} πάντα όμως καλοπροαίρετα!

Την τούρτα αυτήν την έφτιαξα με πολλή αγάπη, όπως άλλωστε και όλες τις τούρτες μου. Χρησιμοποίησα για πρώτη φορά μια τεχνική με royal icing-το royal icing είναι ένα είδος πολύ σφιχτής μαρέγκας. 'Ζωγράφισα' γραμμές πάνω στη ζαχαρόπαστα και τις μετέτρεψα σε λουλούδια. Νομίζω πως το αποτέλεσμα είναι αρκετά καλό.

Η τούρτα ήταν πολύ νόστιμη και θα σας δώσω τη συνταγή για το παντεσπάνι, του οποίου η εκτέλεση ξεφεύγει από τα συνηθισμένα. Η γέμιση είναι σαντιγύ και μαρμελάδα από φραγκοστάφυλο.
  
Για το παντεσπάνι:

                 Υλικά {συνταγή αρκετά προσαρμοσμένη από εδώ}
  • 120 ml {1/2 κούπα} γάλα
  • 2 ασπράδια αβγών
  • 1 αβγό ολόκληρο
  • 2 βανίλιες
  • 142 γρ. αλεύρι ζαχαροπλαστικής 2 φορές κοσκινισμένο
  • 150 γρ. ζάχαρη
  • 1 1/4 κ.γ. μπέικιν
  • 1/2  κ.γ. αλάτι
  • 57 γρ. βούτυρο
  • 2 κ.σ. σπορέλαιο
            Εκτέλεση
  1. Συγκεντρώνουμε τα υλικά μας και τα αφήνουμε να έρθουν σε θερμοκρασία δωματίου. Λαδώνουμε, αλευρώνουμε και στρώνουμε με λαδόκολλα τον πάτο από ένα ταψάκι 15 cm. Προθερμαίνουμε τον φούρνο μας στους 180c.
  2. Σε μικρό μπολάκι χτυπάμε ελαφρά τα 2 ασπράδια, το ολόκληρο αβγό και προσθέτουμε το γάλα.
  3. Στον κάδο του μίξερ βάζουμε το αλεύρι, τη ζάχαρη, το μπέικιν, το αλάτι και τις βανίλιες και ανακατεύουμε με το αναδευτήρι σε χαμηλή ταχύτητα για 30''.
  4. Κατόπιν προσθέτουμε το βούτυρο και το σπορέλαιο και χτυπάμε για άλλο 1' σε μέτρια ταχύτητα τώρα. Η εικόνα που θα έχει το μείγμα μας θα είναι σαν αυτή που έχει η ζύμη τάρτας όταν προσθέτουμε στο αλεύρι το βούτυρο, δηλαδή θα είναι θρυμματιστή και αμμώδη.
  5. Και τέλος σε 3 δόσεις και σε μεγάλη ταχύτητα προσθέτουμε και χτυπάμε το μείγμα των αβγών για 1 1/2 λεπτό.
  6. Χύνουμε το υλικό στο ταψάκι μας και καλύπτουμε περιφερειακά το ταψί με τη βρεγμένη πετσέτα μας για ένα όμορφα οριζοντιωμένο αποτέλεσμα {δες Σοκολατίνα ν3}.
  7. Ψήνουμε για 30' με 35' ή όταν μια καθαρή οδοντογλυφίδα βγει καθαρή αφού τρυπήσουμε με αυτή το γλυκό μας {μετά όμως από τα πρώτα 20' λεπτά ψησίματος κάνουμε οποιαδήποτε δοκιμή ανοίγοντας τον φούρνο}.                                                                                    Προσωπικά εμπιστεύομαι τη μύτη μου. Σχεδόν ποτέ δεν κρατάω ώρα {και να την κρατήσω, μετά ξεχνιέμαι}. Είχα διαβάσει κάπου, πρέπει να ήταν tip της κ.The Cake Bible, πως ένα γλυκό είναι σχεδόν έτοιμο από τη στιγμή που αρχίζει να διαχέεται η ευωδιά του στο χώρο. Οπότε αυτό είναι το 'καμπανάκι' για μένα. 
  8. Βγάζουμε από τον φούρνο και αφήνουμε για 10' πάνω σε σχάρα πριν αφαιρέσουμε το γλυκό μας από το ταψάκι.

                        Καλές δημιουργίες

               

60 σχόλια:

  1. Χρόνια Πολλά Στέλλα με όμορφες γλυκές και αρμυρές (για μένα ) δημιουργίες!!
    Πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Να τα εκατοστήσει το blog σου Στέλλα μου κι εσύ να συνεχίζεις να μας παρουσιάζεις τις τόσο όμορφες και επιμελημένες προτάσεις σου!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Να τα χιλιάσει το blog σου Στέλλα μου και εσύ να είσαι πάντα καλά να μας φτιάχνεις τόσο όμορφα πράγματα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Να τα εκατοστησει Στελλα μου το blog σου και να μας εντυπωσιαζεις παντα με τις ομορφες δημιουργιες σου!
    Υπεροχη τουρτιτσα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Χρόνια πολλά να τα εκατοστήσει το μπλογκ σου! να μας δίνεις πάντα όμορφες και δημιουργικές συνταγές! Η τουρτίτσα έργο τέχνης! Γεια στα χέρια σου!
    Κερνιέμαι ένα κομματάκι για πρωινό οπότε!
    Καλη εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Και στα επόμενα δύο, με ακόμη περισσότερη γλύκα καλή μου Στέλλα.
    Όσο για τα σχόλια, όλα "μετρούν" με τον τρόπο τους και μας κάνουν να σκεφτόμαστε και να "ξεχωρίζουμε" αυτά που μας βελτιώνουν.
    Φιλιά πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Po po Stella, ti tourta einai afti!!!!!
    Bravo sou!!!
    Xronia polla gia to blog sou!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Χρόνια πολλά Στελλίτσα! Να μας χαρίζεις πάντα όμορφα ποστ όπως αυτό! Και πάντα επιτυχίες εύχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Χρόνια πολλά! Εύχομαι άλλη μία χρονιά δημιουργική και με νέες ιδέες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Απλά, πανέμορφη τουρτα!

    καλη εβδομαδα να εχεις S. :)

    http://beautyfollower.blogspot.gr/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Στελλίτσα μου να τα εκατοστήσεις και να πας πολύύύ μποστά και πολύύύ ψηλά γιατί το αξίζεις! Η τουρτίτσα σου είναι πάλι θαυμαστή!Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Εύχομαι να είσαι πάντα γερή, χαρούμενη και το ίδιο δημιουργική ώστε να μας εκπλήσεις ευχάριστα με τα όμορφα σου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Να τα χιλιάσεις και πάντα με υπέροχες δημιουργίες!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Χρόνια πολλά Στελίτσα μου! Να είσαι γερή, δημιουργική, μες την καλή χαρά, γιατί αυτό που κάνουμε μας ευχαριστεί!!! Η τούρτα σου είναι μία κούκλα, να λυπάσαι να την κόψεις,,πολλά φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Στέλλα είσαι χρυσοχέρα.
    Το αποδεικνύει το έργο σου.
    Συγχαρητήρια για την πολύ καλή δουλειά που κάνεις με τις τούρτες σου. Η πιο αγαπημένη μου μακράν είναι αυτή με τα σπαράγγια!! Μεγάλος έρωτας.
    Να τα εκατοστήσει το μπλόγκ σου !
    Πραγματικά εύχομαι ότι επιθυμείς!

    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρυσαυγή μου, σε ευχαριστώ πολύ για το τόσο όμορφο σχόλιο!!
      Ναι, τα σπαράγγια ήταν όμορφα αλλά ξέρεις, όταν μια τούρτα 'φύγει' από τα χέρια μου αισθάνομαι σαν να μην την έφτιαξα εγώ..κουφό;;;
      Σας φιλώ και τις τρεις όμορφες!!

      Διαγραφή
  16. Να τα εκατοστήσει το μπλογκάκι σου Στέλλα μου!!!! Πάντα δημιουργική!!!!
    Πολύ ξεχωριστή η τεχνική της διακόσμησης!!!!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ευχές για πολλά πολλά χρονια δημιουργίας Στέλλα μου. Να είσαι καλά να μας χαρίζεις τα αριστουργήματά σου.

    Αυτή η τεχνική είναι φανταστική, σκέτο κέντημα. Το ''έχεις' και σ αυτό.

    Πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ, Marion μου!
      Νομίζω πως χρειάζομαι λίιιιγη παραπάνω εξάσκηση για να μπορώ να πω πως το 'κατέχω' το θέμα :) !
      Φιλάκια πολλά!!

      Διαγραφή
  18. Αγαπημένη μου χρυσοχέρα
    Επειδή ήμουν μακριά από το κομπιούτερ μήνες (παιδιά, εγγονή και θάλασσα), είδα με αναδρομική ισχύ όλες σου τις αναρτήσεις και χόρτασα ομορφιά και νοστιμιά!
    Σ΄ευχαριστώ για όσα μου μας μαθαίνεις!
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή μου Magda, σε ευχαριστώ!!!
      Με συγκινείς που θεωρείς πως εγώ η 'μικρούλα' μπορώ να σου, σας μάθω οτιδήποτε. Εγώ απλά δείχνω τον δικό μου τρόπο σε αυτά που φτιάχνω!

      Χαίρομαι που επέστρεψες, ανανεωμένη φαντάζομαι! Να χαίρεσαι την εγγονούλα σου και τα παιδιά σου!
      Σε φιλώ γλυκά

      Διαγραφή
  19. Οι τούρτες είναι το φόρτε σου, γλυκιά μου Στέλλα, και η συγκεκριμένη το αποδεικνύει περίτρανα! Μπράβο και ευχαριστούμε για το ωραίο κέρασμα!
    Ό,τι καλύτερο εύχομαι για το μπλογκοσπιτάκι σου! Πάντα να είναι δημιουργικό!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αναστασία μου σε ευχαριστώ πολύ!
      Και εσύ να συνεχίσεις να μας παρουσίαζεις τις Κυριακάτικες σπεσιαλιτέ σου!
      Φιλιά

      Διαγραφή
  20. Χρονια πολλα και δημιουργικά!!!!!!1

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Πολλές ευχές για τον δεύτερο χρόνο του μπλογκ σου, Στέλλα. Να συνεχίσεις να δημιουργείς και να δίνεις αγάπη σε αυτό που κάνεις. Εξαιρετικό το κέρασμά σου! Η τούρτα σου φτιαγμένη με μεράκι, ξεχωρίζει!
    Καλό Σαββατοκύριακο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ, Ειρήνη μου!
      Είσαι πολύ ευγενική και χαίρομαι που σου άρεσε η τούρτα!!
      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  22. Πολλά δημιουργικά, νόστιμα και γλυκά χρόνια!Τις καλύτερες ευχές μου!Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Συγχαρητήρια χρόνια πολλά πολλά-είσαι χρυσοχέρα η τούρτα σου φαίνεται υπέροχη και τα σχεδιάκια που έκανες καταπληκτικά.Λεω να την προσπαθήσω να έβαζα με τη σαντιγύ φράουλα λες?
    Καλό καλό μήνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νάντια μου, σε ευχαριστώ πολύ πολύ!!
      Να βάλεις φράουλα και όποια μαρμελάδα σου αρέσει. Με τη σαντιγύ είναι υπέροχος συνδυασμός.
      Φιλιά πολλά και στη μικρή σου!

      Διαγραφή
  24. " Νομίζω πως το αποτέλεσμα είναι αρκετά καλό. "... αρκετά καλό;;;;;
    όλο αυτό μόνο με κομψοτέχνημα θα το παρομοίαζα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Πραγματικα πολλα πολλα συγχαρητηρια για το τοσο αφρατο κεικ.Σε συνδιασμο με τη σαντιγύ και τη μαρμελάδα, βγήκε έμα άψογο αποτέλεσμα.....ευχαριστούμε που τη μοιράστηκες μαζί μας....Στελλάκι τι ζαχαρόπαστα χρησιμοποιείς?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σας άρεσε!
      Αιμιλία, τα πάντα στις τούρτες μου είναι φτιαγμένα από τα χεράκια μου. Εγώ απλά αγοράζω τις πρώτες ύλες. Έτσι και τη ζαχαρόπαστα, την φτιάχνω μόνη μου!
      Καλημέρα!

      Διαγραφή
  26. Στέλλα μου, φαίνονται πάρα πολύ ωραίες οι τούρτες σου στις φωτογραφίες! Απογοητεύτηκα πολύ όμως από το παντεσπάνι....και προσπάθησα 2 φορές να το κάνω...για να μην το κρίνω τόσο αυστηρά χωρίς να του δώσω 2η ευκαιρία! Δεν ήταν καθόλου αφράτο, σαν στόκος! Επίσης ξέχασες να αναφέρεις στην εκτέλεση σε ποια φάση προσθέτεις το γάλα...μέγα λάθος! Ελπίζω στις επόμενες αναρτήσεις σου, να είσαι πιο προσεκτική, ώστε να μην πετάει στα σκουπίδια τόσα υλικά μια αθώα αρχάρια νοικοκυρά που σε εμπιστεύτηκε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ζωή γειά σου!
      Λυπάμαι πολύ που σε απογοήτευσε το συγκεκριμένο παντεσπάνι! Ακολούθησες όλα τα βήματα;
      Χρησιμοποιήσες όλα τα σωστά υλικά {αλεύρι ζαχαροπλαστικής και 2 φορές κοσκινισμένο};
      Όσο για το γάλα έχεις απόλυτο δίκιο και το διόρθωσα!
      Τώρα τι άλλο μπορεί να πήγε λάθος δεν μπορώ να γνωρίζω!

      Ειλικρινά σκοπός μου δεν είναι να ταλαιπωρώ καμία αθώα νοικοκυρά, ίσα ίσα που μου δίνει μεγάλη χαρά να σας γλυκαίνω χωρίς να σας κουράζω παραπάνω από όσο πρέπει!
      Και ελπίζω να εξακολουθείς να με εμπιστεύεσαι γιατί ποιός ο λόγος να συνεχίσω να κάνω αναρτήσεις αν δεν έχω εσάς δίπλα μου;!
      Φιλικά
      Στέλλα

      Διαγραφή
    2. Απίστευτα γρήγορη και σωστή η ανταπόκριση σου! Έκανα όλα τα βήματα όπως τα περιέγραψες και υπέθεσα σωστά πότε μπαίνει και το γάλα...έβαλα ακόμα και την βρεγμένη πετσέτα....tip το οποίο με εντυπωσίασε! Σε μια εβδομάδα θα ξαναεπιχειρήσω να κάνω μια τούρτα με μια παλιά συνταγή, αν πετύχει και θέλεις...μπορώ να σου στείλω τη συνταγή! Ελπίζω να εκτίμησες την ειλικρίνιά μου και να μην σε αποπήρα...

      Διαγραφή
  27. Θα μπορούσες σε παρακαλώ να μου πεις να το παντεσπάνι θελει σιρόπι ή ειναι αρκετά μαλακό σαν κεικ? Θα ήθελα να το δοκιμάσω! Ευχαριστώ και μπράβο σου για τις δημιουργίες σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα missjoanna,
      γενικά τα κέικ-παντεσπάνια μου δεν τα σιροπιάζω.
      Το συγκεκριμένο δεν είναι πολύ αφράτο παρά στιβαρό, όπως δηλαδή πρέπει να είναι ένα παντεσπάνι που προορίζεται να καλυφθεί με ζαχαρόπαστα {για αυτό προσδιορίζω και στον τίτλο, Παντεσπάνι για Τούρτα με Ζαχαρόπαστα}. Είναι όμως πολύ νόστιμο και διασκεδαστικό σαν εκτέλεση!
      Δοκίμασε και αυτό αν θες, προσαρμόζοντας την αναλογία των υλικών στις απαιτήσεις σου..Κέικ Βουτύρου http://stellamark.blogspot.gr/2015/09/victoria-sponge-mini-cakes.html, είναι εξαιρετικό για ζαχαρόπαστα και όχι μόνο!

      Διαγραφή
  28. Καλησπερα Στελλα! Βρεθηκα κ εγω να χαζευω τις ομορφες δημιουργιες σου κ πραγματικα ξετρελαθηκα. Ψαχνω ιδεες κ συμβουλες για να τολμησω να φτιαξω με τα χερακια μου μια τουρτα για τα γενεθλια του μικρου μου μπομπιρα. Εδω βρηκα πολλες χρησιμες οδηγιες κ θα επιχειρησω να κανω τη δικη σου συνταγη. Δυο ερωτησεις μονο θελω να σου κανω. 1) τι μεγεθος τουρτα βγαινει με αυτες τις ποσοτητες των υλικων κ 2) οταν λες βαζουμε μια βρεγμενη πετσετα περιμετρικα τι εννοεις; Δεν μπορεσα να το καταλαβω. Απεξω απο τη φορμα ή απο πανω; Ισως ειναι χαζη η ερωτηση αλλα δεν το εχω.
    Σευχαριστω εκ των προτερων
    Μαρια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Μαρία,
      η συγκεκριμένη δόση είναι για ταψάκι 15cm οπότε η τούρτα σου, αν κόψεις το παντεσπάνι στα δυο και γεμίσεις μια στρώση με κρέμα, θα είναι αρκετή για 12-15 άτομα, μεγάλα κομμάτια.
      Η βρεγμένη πετσέτα θα τυλίγει το ταψάκι γύρω-γύρω, τα πλαινά του δηλαδή.
      Ελπίζω να βοήθησα..καλή επιτυχία και να τον χάιρεσαι!

      Διαγραφή
  29. Καλημέρα και χρόνια πολλά! Σήμερα θα δοκιμασω και γω να κάνω τη συνταγή με το παντεσπανι για την τούρτα γενεθλίων της μικρής μου! Εύχομαι να τα καταφέρω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Γεια σου Στέλλα μου ! Ήθελα να σε ρωτήσω 1) υπάρχει κάποια συνταγή που να λες τις δόσεις και τα υλικά για διώροφη τούρτα
    (Δηλαδή να λες τι ποσότητες θέλει ο πρωτος όροφος και τι ποσότητες ο δεύτερος)
    Και 2) αν θελουμε το παντεσπάνι μας να είναι χρωματιστό απλά βάζουμε χρώματα ζαχαροπλαστικής το μείγμα αυτής της συνταγής;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σας ευχαριστώ για το σχόλιο!